Palautukset ja vaihdot

Tilauksen peruuttaminen

Mikäli tulet tilauksen jättämisen jälkeen toisiin ajatuksiin voit aina kuluitta peruuttaa jo tilattuja tuotteita tai koko tilauksesi kirjallisesti ennen tavaran toimittamista. Tee ilmoitus peruuttamisesta joko oman käyttäjätilin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@horsepro.fi.

Tilatuilla tuotteilla 14 päivän palautusoikeus

Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen tai koko oli väärä, tee palautus 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palauttaminen on ilmaista kunhan huolehdit palautusilmoituksen tekemisestä oman käyttäjätilin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@horsepro.fi. Ilmoitukseksi katsotaan myös peruutuslomakkeen palauttaminen täytettynä (tai vastaavat tiedot) yhdessä palautettavan tuotteen/tilauksen kanssa. Ilman lomaketta tai ilmoitusta lähetetystä palautuksesta veloitamme 9,90€ palautuskulut.

Palautukset postitse asiakaspalautuksena

Palautukset tulee jättää postin kuljetettavaksi asiakaspalautuksena, Horsepron asiakaspalautusnumero postissa on 611257.

Kirjoita palautukseen seuraavat tiedot
Horsepro.fi / Asiakaspalautukset  611257
c/o Nettivarasto Suomi
Tiilenpolttajankuja 6
01720 Vantaa

HUOM! Emme vastaa muilla mahdollisilla tavoilla tehdyistä palautuksista, niiden vastaanottamisesta tai kuluista jotka veloitamme asiakkaalta täysimääräisinä.

Tuotteeseen tutustuminen

Palautettavaa tuotetta ei tule ottaa käyttöön ja tuotteen tulee olla olennaisesti muuttumaton ja vähentymätön eli myyntikelpoinen, jotta tuotteesta suoritettu maksu voidaan kokonaisuudessaan hyvittää. Voit kuitenkin avata tai purkaa pakkauksen jos se on välttämätöntä tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkistamiseksi sekä tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin esim. myymälässä. Sovitukseen tilattavista rinnakkaisista tuotteista, väreistä tai kokovaihtoehdoista tulee sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa.

Jos tuote on kuitenkin huolenpitovelvoitteen vastaisesti otettu käyttöön esim. poistamalla tuotteen laput/etiketit, ja se halutaan palauttaa, on asiakas vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka tuotteen arvon alentumisesta. Sinetöitynä toimitettuja tuotteita (kuten ravintolisät) ei voi avauksen jälkeen palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä.

Palautettavat tuotteet tulee lähettää takaisin tai luovuttaa ne viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Säilytä myös aina Postin palautuskuitti.

Tuotteen vaihto nopeimmin uudella tilauksella

Jos haluat vaihtaa palauttamasi tuotteen kokoa tai väriä tai jopa vaihtaa kokonaan toiseen tuotteeseen, tee verkkokaupassa kokonaan uusi tilaus vaihtotuotteelle. Näin nopeutat vaihtotuotteen toimitusta, kun palautuslähetystä ei tarvitse odotella saapuvaksi varastolle.

Maksun palautukset

Palautamme jo saadut maksusuoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta tai kunnes palautus on saapunut takaisin varastollemme tai kun palautuskuitti on esitetty että palautus on matkalla. Pidätämme oikeuden pidättäytyä maksusuorituksista jos tavara on otettu käyttöön, olennaisesti muuttunut tai vähentynyt. Mahdollisia asiakkaan valitsemia lisäpalveluluista aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia ei palauteta. Palautamme suoritukset Klarna Checkout -maksupalvelun kautta valitsemasi maksutavan mukaisesti. Maksunpalautuksesta ei aiheudu kuluja.

Reklamaatiot

Kaikki tuotteet ovat käyneet läpi valmistajalla tuotannon laadunvalvonnan ja tarkastuksen ennen lähetystä. Siksi tuotteiden materiaaleille ja valmistusvirheiden varalle on takuu. Normaalissa käytössä syntyvä kuluminen tai rikkoutuminen ei kuulu takuun piiriin. Takuu on rajattu koskemaan vain tuotteen arvoa eli hyvitys voi maksimissaan olla sama kuin tuotteen ostohinta laskussa. Reklamoitavat tuotteet arvioidaan ensisijaisesti kuvien perusteella ja mahdollista korvausta arvioitaessa huomioidaan myös tuotteen laatu suhteessa sen ostohintaan.

Mikäli tuote on rikki tai viallinen, tulee asiakkaan ottaa aina ensisijaisesti yhteyttä Horsepron asiakaspalveluun, josta annetaan ohjeet viallisen tuotteen vaihtamiseksi tai hyvittämiseksi. Hyvityksen saamiseksi riittää usein kuva viallisesta tuotteesta, reklamoitavan tuotteen palautusta ei välttämättä aina tarvita.

Oikean koon määrittämiseksi asiakkaan tulee tutustua huolellisesti tuotetietoihin ja kokotaulukoihin. Mikäli sopivaan koon valinnassa on vaikeuksia, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joka auttaa oikean koon määrittämisessä. Näin vältytään turhilta vaihdoilta ja palautuksilta. Mittoja ja kokoja koskeva toleranssi on +/- 5 %. Horsepro pidättää oikeuden pieniin värivaihteluihin, joita voi esiintyä myös julkaisuteknisistä syistä.

Rajoitukset

Toimitamme postitse vain tilaukset joiden arvo on vähintään 30€. Horsepro toimittaa tuotteita vain Suomeen, asiointikielenä käytetään suomenkieltä tai englanninkieltä. Maksuvaluuttana hyväksytään vain euro.

Horseprolla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta vain holhoojan suostumuksella.