Päivitetty 10.03.2021

Palautukset ja vaihdot

Tilauksen peruuttaminen

Mikäli tulet tilauksen jättämisen jälkeen toisiin ajatuksiin voit peruuttaa jo tilattuja tuotteita tai koko tilauksesi kirjallisesti ennen tavaran toimittamista. Tee ilmoitus peruuttamisesta joko oman käyttäjätilin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@horsepro.fi. Tilaukselle tehtävistä muutoksista, peruutuksista ja rahapalautuksista veloitamme 9,95€ käsittelykulut. Paketin noutamatta jättäminen postista ei ole peruuttamista ja siitä aiheituvat postikulut sekä käsittelykulut 9,95€ veloitetaan.

Palautukset - LOPPUUNMYYNTI eli ALE tuotteilla ei palautusoikeutta

Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen tai koko oli väärä, tee palautus viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamiseta. Käsittelemme vain palautukset jotka on tehty postin asiakaspalautuksena ohjeiden mukaan ja joista on etukäteen meille ilmoitettu. Huolehdithan palautusilmoituksen tekemisestä oman käyttäjätilin kautta tai sähköpostitse asiakaspalvelu@horsepro.fi.  Palautuskuluina veloitamme 19,95€  sisältäen palautuksen postimaksun. Tilauksen toimittamisesta aiheutuneita postikuluja ei hyvitetä tuotepalautusten yhteydessä. Satuloiden sovitusmaksu on 59€ per satula joka veloitetaan kun satula palautuu meille takaisin.
HUOM! Emme käsittele tai vastaa muilla mahdollisilla tavoilla tehdyistä palautuksista, niiden vastaanottamisesta tai kuluista jotka veloitamme asiakkaalta täysimääräisinä.

Tuotteeseen tutustuminen

Palautettavaa tuotetta ei tule ottaa käyttöön ja tuotteen tulee olla olennaisesti muuttumaton ja vähentymätön eli myyntikelpoinen, jotta tuotteesta suoritettu maksu voidaan kokonaisuudessaan hyvittää. Voit kuitenkin avata tai purkaa pakkauksen jos se on välttämätöntä tavaran ominaisuuksien ja toimivuuden tarkistamiseksi sekä tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin esim. myymälässä. Sovitukseen tilattavista rinnakkaisista tuotteista, väreistä tai kokovaihtoehdoista tulee sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa.

Jos tuote on kuitenkin huolenpitovelvoitteen vastaisesti otettu käyttöön esim. poistamalla tuotteen laput/etiketit, ja se halutaan palauttaa, on asiakas vastuussa aina tuotteen täyteen hintaan saakka tuotteen arvon alentumisesta. Sinetöitynä toimitettuja tuotteita (kuten ravintolisät) ei voi avauksen jälkeen palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä.

Palautettavat tuotteet tulee lähettää takaisin tai luovuttaa ne viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Säilytä myös aina Postin palautuskuitti.
Jos palautat tilauksen kokonaisuudessaan, myös mahdolliset kaupan päälle saadut tuotteet tulee palauttaa ja jos tuotepalautuksen jälkeen kaupan päällisen saamisen ehto ei täyty, veloitetaan kaupan päälle saatu tuote täysimääräisenä jos sitä ei ole palautettu.

Tuotteen vaihto nopeimmin uudella tilauksella

Jos haluat vaihtaa palauttamasi tuotteen kokoa tai väriä tai jopa vaihtaa kokonaan toiseen tuotteeseen, tulee verkkokaupassa tehdä kokonaan uusi tilaus vaihtotuotteelle. Näin nopeutat myös vaihtotuotteen toimitusta, kun palautuslähetystä ei tarvitse odotella saapuvaksi varastolle.
Tarjoushintaiset kampanjatuotteet vaihdetaan kerran toiseen kokoon alkuperäisellä tarjoushinnalla palautusajan puitteissa.

Maksun palautukset

Palautamme jo saadut maksusuoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta tai kunnes palautus on saapunut takaisin varastollemme tai kun palautuskuitti on esitetty että palautus on matkalla. Pidätämme oikeuden pidättäytyä maksusuorituksista jos tavara on otettu käyttöön, olennaisesti muuttunut tai vähentynyt. Mahdollisia asiakkaan valitsemia lisäpalveluluista aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia ei palauteta. Palautamme suoritukset Paytrail maksupalvelun kautta valitsemasi maksutavan mukaisesti.

Reklamaatiot

Kaikki tuotteet ovat käyneet läpi valmistajalla tuotannon laadunvalvonnan ja tarkastuksen ennen lähetystä. Siksi tuotteiden materiaaleille ja valmistusvirheiden varalle on takuu. Normaalissa käytössä syntyvä kuluminen tai rikkoutuminen ei kuulu takuun piiriin. Takuu on rajattu koskemaan vain tuotteen arvoa eli hyvitys voi maksimissaan olla sama kuin tuotteen ostohinta laskussa. Reklamoitavat tuotteet arvioidaan ensisijaisesti kuvien perusteella ja mahdollista korvausta arvioitaessa huomioidaan myös tuotteen laatu suhteessa sen ostohintaan.

Älä lähetä rikkinäisiä tai reklamoituja tuotteita asiakaspalautuksena vaan ota yhteyttä asakaspalveluun! Mikäli tuote on rikki tai viallinen, tulee asiakkaan ottaa aina ensisijaisesti yhteyttä Horsepron asiakaspalveluun, josta annetaan ohjeet viallisen tuotteen korjaamiseksi, vaihtamiseksi tai hyvittämiseksi. Hyvityksen saamiseksi riittää usein kuva viallisesta tuotteesta, reklamoitavan tuotteen palautusta ei välttämättä aina tarvita.

Oikean koon määrittämiseksi asiakkaan tulee tutustua huolellisesti tuotetietoihin ja kokotaulukoihin. Mikäli sopivaan koon valinnassa on vaikeuksia, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joka auttaa oikean koon määrittämisessä. Näin vältytään turhilta vaihdoilta ja palautuksilta. Mittoja ja kokoja koskeva toleranssi on +/- 5 %. Horsepro pidättää oikeuden pieniin värivaihteluihin, joita voi esiintyä myös julkaisuteknisistä syistä.

Rajoitukset

Toimitamme postitse vain tilaukset joiden arvo on vähintään 30€. Horsepro toimittaa tuotteita vain Suomeen, asiointikielenä käytetään suomenkieltä tai englanninkieltä. Maksuvaluuttana hyväksytään vain euro.

Horseprolla on oikeus evätä tai peruuttaa tilaus tarvittaessa tai asiakkaan ostohistoriaan liittyvistä syistä. Alle 18-vuotiaat voivat tehdä ostoksia verkkokaupasta vain holhoojan suostumuksella.